Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Energian lasku tai kirje voi viivästyä postin lakon takia

Posti- ja logistiikka-alan unionin PAU:n jäsenet ovat aloittaneet lakon tänään maanantaina 11.11.2019. Lakko vaikuttaa muun muassa kirjeiden jakeluun, joten Lappeenrannan Energian laskujen ja mahdollisesti muun kirjepostin toimituksessa voi olla viiveitä, Energia tiedottaa.

Lappeenrannan Energialla seurataan postilakon mahdollisia vaikutuksia asiakkaiden postituksiin ja mahdollisista väliaikaisista muutoksista viestitään asiakkaille verkkopalvelussa, somekanavilla ja tarvittaessa sähköisellä asiakaskirjeellä.

Lappeenrannan Energia lähettää marraskuun aikana asiakkailleen noin 55 000 sähkönsiirron, lämmön tai veden laskua. Lappeenrannan Energian asiakkuusjohtaja Jussi Selenius kertoo, että laskuista puolet toimitetaan asiakkaille sähköisesti ja niihin postilakolla ei ole vaikutusta:

– Paperilaskujen osalta jakelussa voi esiintyä viivettä. Paperilaskujen eräpäivää siirretään tarpeen mukaan, jos lakko aiheuttaa viivettä jakelussa.

Asiakkuusjohtaja kertoo, että energia- ja vesiyhtiössä selvitetään parhaillaan, voidaanko kirjepostijakelussa hyödyntää yksityistä jakeluyhtiötä joillakin postinumeroalueilla.

– Pyrimme kuluvan viikon aikana selvittämään, kuinka monen laskun toimitus on viivästynyt ja tiedotamme asiasta lisää loppuviikon aikana.

Asiakkaiden sähkönsiirron, lämmön ja veden laskut löytyvät Lappeenrannan Energian online-palvelusta MinunEnergiasta.

– Osoitteesta minunenergia.fi voi tarkistaa omien laskujen maksutiedot. Palvelu on asiakkaillemme maksuton ja siellä asiakas voi myös päivittää yhteystietojaan 24/7. Palvelussa voi myös sopia sähköisestä asioinnista kanssamme – tällöin kirjepostin sijaan voimme lähettää postimme sähköpostitse. Myös tilaamalla e-laskun verkkopankkinsa kautta voi varmistaa, että laskut eivät viivästy postilakon vuoksi.

Energian asiakaspalvelu osoitteessa Simolantie 18 palvelee Energian asiakkaita kaikissa asioissa maanantaista perjantaihin kello 8-16. Lappeenrannan Energia viestii asiakkailleen verkkopalvelussaan osoitteessa lappeenrannanenergia.fi ja omalla Facebook- ja Twitter-tileillään. Lisäksi asiakkaat voivat tilata verkkopalvelusta itselleen sähköisen asiakaskirjeen, joka lähetetään asiakkaille sähköpostiin uutiskirjeen muodossa kerran kuukaudessa. Marraskuun sähköinen asiakaskirje lähetetään asiakkaille viikolla 47.

Mikäli asiakas on lähettänyt Lappeenrannan Energialle postia postin kautta, voi sen tavoittamista tiedustella tarvittaessa Lappeenrannan Energian asiakaspalvelusta osoitteesta asiakaspalvelu@lreoy.fi tai numerosta 020 690 505 (mpm/pvm).