K-ryhmän kanta-asiakasohjelma Plussa muuttuu lokakuussa 2016 entistä henkilökohtaisemmaksi. Samalla Plussa digitalisoituu ja palkitsee K-ryhmään keskittäviä asiakkaita.
Uudistuvan K-Plussan tavoitteena on parantaa asiakaskokemusta huomioimalla asiakkaat henkilökohtaisesti kohdennetuilla eduilla. Asiakas saa henkilökohtaisesti räätälöidyt
Plussa-tarjoukset ostotottumustensa perusteella. Plussa-kortteja on yli 3,6 miljoonalla suomalaisella lähes 2,3 miljoonassa taloudessa.
– Plussan tavoitteena on olla Suomen henkilökohtaisesti palkitsevin kanta-asiakasohjelma. Tarjoamme asiakkaallemme juuri ne tuotteet edullisemmin, joita hän muutenkin valitsisi ostoskoriinsa. Mitä enemmän Plussa-korttia käyttää, sitä paremmaksi ja henkilökohtaisemmaksi se muuttuu, sanoo Keskon Chief Digital Officer Anni Ronkainen
Yksi merkittävimmistä muutoksista on ohjelman digitalisoituminen. Lokakuun alusta lähtien asiakkaat voivat käyttää keräämiään Plussa-pisteitä sähköisenä Plussa-rahana kätevästi Plussa-kortilla K-ryhmän kaupoissa.
Plussa-pisteet lasketaan jatkossakin samalla tavalla kuin ennen uudistusta. Tässä yhteydessä paperisista pisteseteleistä ja pisteiden pankkitilille maksamisesta voidaan luopua.Omaa Plussa-tiliään voi seurata kätevästi mobiilisovelluksella tai verkossa.
Ostoksensa K-ryhmään keskittäville asiakkaille rakennetaan henkilökohtaisten tuote- ja palveluetujen asiakasohjelma yhdessä K-ryhmän ketjujen ja yhteistyökumppaniverkoston kanssa. Ohjelma on suunnattu asiakkaille, joiden ostot K-ryhmän kaupoista ylittävät 6 500 euroa vuodessa.
K-Plussa on K-ryhmää yhdistävä tekijä. Kanta-asiakasohjelmaa kehitetään koko K:n voimin asiakkaiden toiveet huomioiden. Lokakuussa käyttöön otettavat uudistukset ovat vasta alkua Plussan pitkäjänteiselle kehitykselle.
– Henkilökohtaisuus on Keskon strategiassa K-ryhmän tärkein erilaistumistekijä. K-Plussa tarjoaa eniten henkilökohtaisia etuja Suomen laajimmasta myymälä- ja yhteistyökumppaniverkostosta, Ronkainen sanoo.