Yrittäjät keksivät koronasta jännän Hack the crisis -haasteen

toimitus

Suomalaisyritykset ja yritysvaikuttajat laittavat liikkeelle Hack the crisis -haasteen. Osallistujille annetaan 48 tuntia aikaa keksiä ideoita ja innovaatioita, jotka edesauttavat Suomen selviämistä koronaviruksen aiheuttamasta kriisitilanteesta mahdollisimman hyvin, ilmoitetaan tiedotteessa.

– Me suomalaiset pystymme toimimaan erinomaisesti paineen alla. Koko historiamme ajan olemme onnistuneet selviytymään vaikeista kriiseistä, eikä koronavirus ole poikkeus. Se vaatii kuitenkin sitä, että kollektiivisesti mietimme, millä eri innovaatioilla ja tavoilla voimme auttaa maatamme tässä tilanteessa. Nyt jokaista yritystä, yhteisöä ja yksilöä tarvitaan apuun, kertoo tiedotteessa hankkeen käynnistäneen the Ghost Companyn Jussi Tapio

Hack the Crisis toteutettiin ensimmäisen kerran Virossa ja naapurimaa on mukana Suomen kanssa etsimässä molempia hyödyttäviä ratkaisuja. Suomessa muun muassa Helsingin kaupunki, työ- ja elinkeinoministeriö, Business Finland, Inventure, Junction ja lukuisat muut tahot ovat ilmoittautuneet tukemaan tapahtumaa.

Kaikki haasteeseen osallistuvat tiimit saavat 48 tuntia perjantaista sunnuntaihin aikaa miettiä vastausta kolmeen alakategoriaan: pelasta henkiä, pelasta yhteisöjä ja pelasta yrityksiä. Ideoiden kehittely tapahtuu verkon välityksellä, selostetaan tiedotteessa.

Aikarajan mentyä umpeen haastetta varten kerätty jury valitsee viisi parasta ideaa. Niitä työstävät tiimit saavat kaksi viikkoa aikaa sekä resursseja jatkojalostaa niitä toimiviksi konsepteiksi.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu