NoHo Parners osti Friends & Brgrsin – ketju on kiinnostunut myös Lappeenrannasta

Yrityskaupan myötä Friends & Brgrs haluaa haastaa pikaruokaketjut ja työllistää kolmen vuoden aikana 1 000 nuorta osaajaa. Kuva: Friends & Brgrs

toimitus

Ravintolayhtiö NoHo Partners panostaa nopeasti kasvavaan pikaruokamarkkinaan ostamalla enemmistön Friends & Brgrsista. Tavoitteena on kasvattaa burgeriketjusta lähivuosina valtakunnallinen 30–50 ravintolan kokonaisuus. Kasvun tueksi yhtiö lanseeraa Suomen ensimmäisen ”cloud kitchenin”, joka vastaa ruoan kasvavaan digitaaliseen ostamiseen.

F & B:n toimitusjohtaja Peter Fagerholmin mukaan hampurilaisketju on kiinnostunut kaikista Lappeenrannan kokoisista kaupungeista Suomessa, mutta konkrettisia suunnitelmia Lappeenrannan suhteen ei vielä ole.

– Tiedotamme sitten, kun on tiedotettavaa.

Ketju on kasvanut nopeasti kymmenen ravintolan kannattavaksi kokonaisuudeksi. Nyt kaupan myötä Friends & Brgrs haluaa haastaa pikaruokaketjut ja työllistää kolmen vuoden aikana 1 000 nuorta osaajaa.

– Nuorten ulkona syöminen kasvaa kaikista asiakasryhmistä nopeimmin. Samaan aikaan nopeasti syöminen ja digitaalinen myynti kasvavat vahvasti, kertoo NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström.

Digitaalisten ratkaisujen kehittäminen on osa NoHo Partnersin kasvustrategiaa. Yhtiö lanseeraa samalla Helsinkiin tässä mittakaavassa Suomen ensimmäisen cloud kitchen -ravintolan, jossa ei ole yhtään asiakaspaikkaa ja jossa valmistetaan eri suosikkiravintoloiden annoksia käsityönä vain kotitoimituksiin.

Tänä vuonna tavoitteena on avata vähintään viisi uutta Friends & Brgrs -ravintolaa. Friends & Brgs tulee olemaan myös vuonna 2021 valmistuvan tapahtumakeskus Tampereen Kannen areenan lippulaivabrändi pikaruoassa.

Friends & Brgrs Ab Oy:n arvioitu liikevaihto vuonna 2020 on noin 15 miljoonaa euroa. Yrityskauppa astuu voimaan 1.4.2020.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu