Vaalikoneemme on nyt avattu!

Paikalliset

Mestis aloittaa tv-sarjan – Imatran Ketterä pääsee ruutuun helmikuussa

Mestis menee telkkariin. Kuvituskuva.

ESM arkisto

Mestis aloittaa ensimmäisenä urheilusarjana Suomessa oman tv-ohjelman esittämisen.

Ohjelmaa ei kuitenkaan tulla esittämään perinteisessä lineaaritelevisiossa vaan Mestiksen Instagramissa (@mestisfi) ja kanavan IGTV:ssä.

Kanavan ensimmäinen ohjelma on 12-osainen Kiekkokaupunki-sarja. Uusi sarja toteutetaan yhteistyössä T&T Agencyn kanssa.

– Lähdemme nostamaan Mestiksen tunnettavuutta sekä sarjan mielenkiintoa normaalista poikkeavalla tavalla ja muodostamme näkyvyyskokonaisuuden, jollaista ei muilla urheilusarjoilla Suomessa ole, kertoo Mestiksen operatiivinen johtaja Olli Aro.

Instagram-kanavasta tehdään Mestiksen päämedia.

– Haluamme kehittää ja viedä sarjaa eteenpäin ja tällöin asioita pitää osata katsoa myös boxin ulkopuolelta. Ihmisten vapaa-ajasta kilpailu on kuitenkin koko ajan kovempaa, joten ei tehdä niin kuin on aina tehty, vaan katsotaan missä halutaan olla joidenkin vuosien päästä ja kuinka siihen päästään.

Aron mukaan Mestiksessä pelataan tänä päivänä Suomen tapahtumarikkainta jääkiekkoa ja silti sarja pyörii edelleen isolta osin vapaaehtoisvoimin.

– Sarjasta kumpuavien hienojen tarinoiden esiin nostamiseen, sekä tietoisuuden lisäämiseen lanseerattava Kiekkokaupunki-sarja on loistava juttu, joka on otettu seurapaikkakunnilla ilolla vastaan.

Yhteistyö muutenkin sosiaalisen median ammattilaisten kanssa on saanut lämpimän vastaanoton seuroissa ja pitkällä tähtäimellä yhteistyöstä uskotaan olevan joukkueille apua niiden media-arvon nostamisessa.

– On hienoa päästä toteuttamaan IGTV-ohjelmaa ensimmäisenä Suomessa ja katsoa mitä se tulevaisuuteen poikii, Aro jatkaa.

Yhteistyö Mestiksen ja T&T Agencyn välillä ei jää vain IGTV:hen, vaan tavoite on rakentaa Mestikselle uutta tapa tuoda sarjaa esiin ja näin olla myös varteenotettava strateginen kumppani yrityksille.

– Instagram on tänä päivänä paras kanava saada kiinni nuoret aikuiset ja kuvien ja videoiden avulla herätetään mielenkiinto. Yhteistyöllä saamme kiinni Mestikselle normaalisti vaikeasti tavoitettavaa kohderyhmää heitä kiinnostavalla ja viihdyttävällä tavalla, toteaa Timo Ahokanto T&T Agencylta.

Kiekkokaupunki on sarja, jonka tavoite on nostaa Mestis sille kuuluvaan asemaan suomalaisessa jääkiekossa ja tuoda esiin henkilöitä, jotka mahdollistavat sarjan olomassaolon.

– Paikkakuntia kiertäessä on monesti voinut todeta, että tässä sarjassa tehdään oikeasti hommia ”rakkaudesta lajiin”. Nostamme siis ohjelmassa esiin henkilöitä ja tarinoita, joita emme tyypillisesti urheiluohjelmissa näe.

Ketterän jakso nähdään 19.2.2019.

Tilaa uutiskirjeemme

Saat joka päivä klo 14 sähköpostiisi koosteen päivän kiinnostavimmista jutuista!

Tilaa tästä

Etusivulla nyt

Uusimmat: Paikalliset

Vaalikoneemme on nyt avattu!

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat