Nainen, löydä itsestäsi jenkkakahvakaunotar

Kurvit esiin! kannustaa Suvi Asamoa, jonka oma vaatemallisto on tehty nimenomaan reheville, rohkeille naisille. Vaatemerkki kantaa nimeä The Beauty of Lovehandles.

Armi Suojanen

Kookkaan naisen ei pidä hävetä itseään eikä pyydellä anteeksi olemassaoloaan. Eikä hänen tarvitse pukeutua vain mustaan piilottaakseen kokonsa, latoo Suvi Asamoa teesejään.

 

Kauneus on mielentila, ei vaatekoko.”

 

Asamoa uskoo, että ylipainoiset, muodokkaat naiset voivat olla viehättäviä, kunhan uskovat itseensä ja pukeutuvat kauniisti, jopa näyttävästi.

– Kun itse uskoo olevansa kaunis, yleensä muutkin uskovat sen. Kauneus on mielentila, ei vaatekoko, hän kiteyttää.

Asamoa on uskottava, sillä hän ei itsekään kuulu XS-vaatteiden käyttäjiin.

Tärkeästä sanomastaan huolimatta, Asamoa ei ole tosikko. Huumorintajuton ihminen ei anna yrityksensä nimeksi XO Lovehandles oy eli suomalaisittain jenkkakahvat.

Ajatus omasta vaatemerkistä alkoi viritä, kun visuaalisen markkinoinnin ammattilainen jäi äitiyslomalla ja hektinen elämä oli rauhoittunut totaalisesti.

Töissä isossa ketjussa hän stailasi vaatteita ja eli vaatteiden keskellä. Silloin itsellekin löytyi helpommin vaatteita. Pian Asamoa huomasi, että ketjuvaatteiden mitoitus on”tosi pieni”. Niistä puuttuivat ”naisten mittaiset vaatteet”.

– Niin löysin pluskoon blogit.

 

Pidän kiiltävästä ja värikkäästä.”

 

Useimmiten isokokoiset vaatteet muistuttavat asuja, joilla ihminen sen alla halutaan häivyttää. Asamoa ei suostu siihen.

– Olen sellainen harakka. Pidän kiiltävästä ja värikkäästä.

Käydessään tätinsä luona Australiassa Asamoa löysi uusia vaatemerkkejä, mutta ei kuitenkaan ihan sellaisia, mitä etsi. Hän mietti ensin tuontia ja lopulta sitä, olisiko mahdollista ruveta itse tekemään vaatteita.

Ghanassa, miehensä kotimaassa, Asamoa ihastui kankaisiin ja usko omaan yrittämiseen vahvistui. Kun lapsuudenystävä sitten löysi hänelle Intiasta vaatesuunnittelijan yhteistyökumppaniksi, alkoi iso pyörä pyöriä.

– Ajattelin, että tämä homma pitää nyt katsoa. Lähdin ensimmäistä kertaa Intiaan ja olen käynyt siellä vuoden aikana kolme kertaa.

Ensimmäinen mallisto on nyt valmis ja myynnissä.

Design-asuilla on hintaa paljon enemmän kuin ketjumyymälöiden koltuilla, sillä jokainen asu leikataan erikseen. Ne ommellaan käsin perheyrityksessä, jossa on tehty myös Bollywood-näyttelijöiden asuja.

Seuraava mallisto julkistetaan elokuussa ja Asamoa hyrisee iloa.

– Olen saanut ihanaa palautetta pop up -myymälässä.

Isokokoiset naiset ovat kiitelleet ja ihastuneet. Kiitoksesta saa osansa myös Asamoan taito antaa illuusiopukeutumisen vinkkejä. Niillä saadaan kaula pidemmäksi, kurvit esiin ja lisää mukavuutta eli tehdään jenkkakahvakaunottaria.

Suvi Asamoa

33-vuotias, tyttönimeltään Takkinen.

Syntynyt Ruotsissa, josta perhe muutti Tampereelle Suvin ollessa 8-vuotias.

Asui Tampereella 6 vuotta. Suvin ollessa teini-ikäinen perhe muutti Helsinkiin.

Asuu nyt miehensä ja 2,5-vuotiaan poikansa kanssa Espoon Latokaskessa.

Perustanut The Beauty of Lovehandles -vaatemerkin. Ensimmäinen mallisto Ambitious Entries 1 julkistettiin kesäkuussa.

Vaatteet tehdään Intiassa, delhiläisessä perheyrityksessä.

Pop up -myymälä Helsingin Forumissa 28.7. asti.

Lisätietoja: www.lovehandles.fi

Written by:

Armi Suojanen

Ota yhteyttä